متباکس

عملیات ریاضی بر روی دنباله های زمان گسسته در پردازش سیگنال دیجیتال

  • عملیات ریاضی بر روی دنباله های زمان گسسته در پردازش سیگنال دیجیتال
969
10 فروش

در این مبحث آموزشی، برخی از مهمترین عملیات ریاضی که بر روی دنباله‌ها در سیستمهای زمان گسسته انجام میشوند، معرفی شده است. همچنین پیاده‌سازی آنها به شکل صحیح و با توجه به دنباله مرجع زمانی، در نرم‌افزار MATLAB ارائه گردیده و در پایان، با چند مثال نحوه استفاده از توابع نوشته شده در MATLAB نشان داده شده است.


رایگان – خرید محصول

در حال بارگذاری...

 

عملیات ریاضی بر روی دنباله‌های زمان-گسسته در پردازش سیگنال دیجیتال

 

در طول دهه­‌های گذشته، پردازش سیگنال دیجیتال به لحاظ تئوری و عملی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و کاربردهای آن در زندگی انسان روز به روز افزایش یافته است. درس پردازش سیگنال دیجیتال در دوره­‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد اولین گام در مسیر آشنایی با این علم مهم است. از طرفی بسیاری از مفاهیم ارائه شده در این درس، به کمک نرم‌افزارهای مهندسی همچون MATLAB بهتر قابل درک است و انعطاف پذیری بالایی به مدرس و دانشجو در جهت فهم عمیق این مفاهیم ارائه میکند.

در این مبحث آموزشی، برخی از مهمترین عملیات ریاضی که بر روی دنباله­‌ها در سیستمهای زمان گسسته انجام میشوند، معرفی شده است. این عملیات شامل جمع، ضرب، تغییر مقیاس، شیفت زمانی و تا کردن (folding) است.

نکته بسیار مهم در این آموزش، نحوه پیاده‌سازی مفاهیم گفته شده در نرم­ افزار MATLAB به شکل صحیح و نحوه استفاده از آنها جهت حل برخی تمرینهای پردازش سیگنال دیجیتال است. این موضوع از طریق آموزش کدنویسی این مفاهیم و ارائه مثال در MATLAB انجام شده است.

 

 

فهرست مطالب ارائه شده در این آموزش ویدئویی:

 

  • عملیات اصلی بر روی دنباله­‌های زمان گسسته
  • پیاده سازی در MATLAB
عنوان آموزش عملیات ریاضی بر روی دنباله های زمان گسسته در پردازش سیگنال دیجیتال
مدت زمان آموزش 25 دقیقه
زبان آموزش فارسی
حجم فایل آموزشی 50 مگابایت
سطح آموزش متوسط
پیش نیاز آموزش درس سیگنالها و سیستمها - آشنایی مقدماتی با MATLAB
مرجع پردازش سیگنال دیجیتال Proakis
نرم افزار مورد نیاز MATLAB

امتیاز شما: